poniedziałek, 6 stycznia 2014

Jak zrobiłem: śnieg na podstawki.


Jak zrobić śnieg na podstawki?



Jako, że moja armia miała być w zamyśle zimowa, potrzebowałem dobrego sposobu na zrobienie śniegu. Nie chciałem wydać zbyt dużo, dlatego zdecydowałem się na jeden z zasłyszanych przepisów.



Co będzie potrzebne:

- folia kanapkowa, na której sporządzimy sam śnieg.
- patyczek do szaszłyków lub wykałaczka.
- woda, taka z kranu
- wikol, lecz co ważne taki, który po wyschnięciu pozostaje biały lub bezbarwny. Unikać należy takiego, który robi się żółty, gdyż to zepsuje cały efekt.
- kluczowym składnikiem jest soda oczyszczona, moja z warzywniaka za jedyne 2,50 zł.



Najpierw odmierzamy składniki roztworu w trzy równe części.



Następnie mieszamy patyczkiem. Gdy cała paćka jest zbyt gęsta dodajemy wody. Oczywiście najlepiej kierować się swoimi zmysłami i robić to w satysfakcjonujących proporcjach "na oko". 




Nakładamy na modele i aby dodać błyszczącego efektu jak w prawdziwym śniegu posypujemy szczyptą samej sody.



Jedyne co pozostaje to poczekać aż śnieg wyschnie i gotowe. Przedstawiam jak śnieg prezentuję się po całym procesie (przy okazji nowy oddział niewolników, który pomalowałem).






Jest to bardzo efektywny, efektowny i tani sposób na śnieżne podstawki. Aby mieć pewność, że śnieg nie straci swojego początkowego efektu lakieruję go wraz z modelami, matowym lakierem. Sposób jest dość stary, lecz mam nadzieję, że komuś pomoże.



Celedor

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz